‘De kassa rinkelt maar door bij PSV’
Het shirt van PSV zal komend seizoen nog meer geld waar zijn. Ze gaan namelijk met TOTO op de rechtermouw spelen en 50+ mobiel op de linkermouw. En dat zorgt weer voor de nodige extra miljoenen voor de Eindhovenaren.
Hier maakt het Eindhovens Dagblad vandaag melding van. Volgens het medium maakt PSV in de loop van woensdagmorgen de nieuwe ‘mouwsponsor’ bekend. Dat betekent dat er vier sponsornamen, exclusief kledingsponsor Puma, op het shirt zullen prijken. Naar verluidt levert de deal met de nieuwe ‘mouwsponsor’ PSV één miljoen per jaar op.
De andere shirtsponsors verstrekken volgens het ED meer dan één miljoen per jaar. In totaal zal het shirt van PSV daardoor ruim meer dan tien miljoen euro per jaar waard zijn. Hoofdpartner Brainport Eindhoven betaalt naar schatting acht miljoen per jaar. Het Einhovense GoodHabitz vertrekt naar verwachting ongeveer anderhalf miljoen euro voor de plek op de rug. TOTO komt daar nét iets boven voor de plek op de rechtermouw. Dat bedrag ligt hoger door ‘tal van afgeleide deals’.
In totaal is het shirt van PSV zo’n twaalf miljoen euro waard, meldt het ED. Dat brengt de totale inkomsten uit sponsoractiviteiten op om en nabij de veertig miljoen euro. Feyenoord maakte vorige week nog bekend MediaMarkt te hebben gestrikt als nieuwe hoofdsponsor voor drie jaar. Die deal zou in totaal meer dan twintig miljoen behelzen. Ajax speelt al jaren met Ziggo op de borst. Bij goede prestaties krijgen de Amsterdammers drie miljoen bovenop de vaste negen miljoen. Daar lijkt Ajax dit seizoen geen aanspraak op te maken.

Al meer dan 43 jaar een passie voor voetbal.
