PSV-publiek reageert goed op nieuwe spelers
Marcel Brands blikt in het Algemeen Dagblad terug op een drukke transferperiode. De technisch manager van PSV gaf ongeveer dertig miljoen euro uit aan nieuwe spelers, die voor nieuw succes in Eindhoven moet zorgen.
PSV was jarenlang toonaangevend op sportief gebied in Nederland, maar de laatste seizoenen ging het een stuk minder met de Eindhovenaren. Deze zomer werden er daarop zes directe versterkingen, drie jonge talenten en een reservekeeper gehaald.
Opvallend was dat Brands vooral koos voor spelers uit de Eredivisie. De directeur kreeg kritiek en werd verweten geen netwerk te hebben, maar snapt alle ophef niet zo. “PSV had veel buitenlandse voetballers en de binding met het publiek was verdwenen. Het lag voor de hand om eerst in de eredivisie te kijken en je ziet dat het publiek goed reageert op onze aankopen.
Brands geeft bovendien aan dat PSV wel degelijk heeft geprobeerd spelers uit het buitenland aan te trekken. “We hebben ook over de grens gescout, maar niet elke deal lukt. We wilden de Colombiaanse rechtsback Arias, maar Sporting Lissabon betaalde meer. Zanka van FC Kopenhagen bleek ook niet haalbaar, net als de Koreaanse spits Dong-won Ji.”
Eerder deze zomer gaf Brands nog aan dat PSV niet langer een kopende club moest zijn. Vervolgens gaf de directeur echter miljoenen uit aan versterkingen, waardoor de eigen jeugd opnieuw op de tweede plaats lijkt te komen. Ook hier is Brands het echter niet mee eens. “Onze talenten zijn nog heel jong.. Jongens als Marcel Ritzmaier, Memphis Depay en Jurgen Locadia komen er aan. De kans is groot dat een van deze talenten doorschuift, als er iemand wordt verkocht.”